عکاسی در جنگل

عکاسی در جنگل از کادرهای طبیعی استفاده کنیدعکاسی پرتره در جنگل یکی از ترفندهای جالب ترکیب بندی این است
که با استفاده از کادرهای طبیعی، کادری داخل کادر اصلی تان ایجاد کنید که سوژه شما را احاطه کند. دنبال شاخه ها
و تنه هایی بگردید که حفره هایی ایجاد کنند تا بتوانید از درون آنها عکس بگیرید.

عکاسی در جنگل

عمق ایجاد کردن در عکاسی پرتره یک راه فوق العاده برای برجسته تر کردن جَو است و به شما کمک می کند
توجه را به سمت سوژه اصلی تان جلب کنید. زاویه ای را انتخاب کنید که شامل جزئیات خارج از فوکوس، هم
در پیش زمینه وعکاسی در جنگل هم در پس زمینه باشد.

عکاسی در جنگل

عکاسی در جنگل

به دنبال نور باشیدعکاسی پرتره در جنگل

زیر سایبانی از شاخه ها، تغییرات نور زیادی وجود دارد، حتی در یک روز کاملا ابری. اگر چهره در سایه است، دنبال
زاویه دیگری باشید یا از آنها بخواهید برای نورپردازی عکاسی در جنگل بهتر به سمت نور قرار گیرند.

به فکر تناسب رنگ ها باشیدعکاسی پرتره در جنگل

لباس هایی انتخاب کنید که نسبت به محیط از نظر رنگ،عکاسی در جنگل تضاد داشته باشند. از طیف های سبز و قهوه ای
و هر رنگ استتار کننده دیگر پرهیز کنید. رنگ های گرم مثل نارنجی و قرمز با رنگ های سردی مثل سبز و آبی در تضاد هستند.

دنبال الگو های تک رنگ باشیدعکاسی پرتره در جنگل

درخت ها و شاخه ها الگو های مشبک فوق العاده ای به وجود می آورند، پس به دنبال قسمت هایی از صحنه باشید
که این ویژگی را به خوبی نشان دهد. این احتمال وجود دارد که کادر بیش از حد شلوغ به نظر برسد اما شما می توانید
با یک ترکیب بندی تک رنگ موثر آن عکاسی در جنگل را ساده کنید.

عکاسی در جنگل

عکاسی در جنگل

یک زاویه منحصر به فرد پیدا کنیدعکاسی پرتره در جنگل

در زاویه پایینی قرار بگیرید و از یک لنز واید برای پیدا کردن زاویه ای که به شما امکان جا دادن سایبان در کادر
را می دهد، استفاده کنید. سوژه تان را جایی قرار دهید که به خوبی با صحنه کادربندی شود، عجله نکنید
و زوایای مختلف را برای یافتن یک زاویه منحصر به فرد بررسی کنید.

 برای پرتره های جنگلی تنظیمات ایزو را روی اتوماتیک قرار دهید.

برای اینکه تنظیمات یک نوردهی ساده برای پرتره های جنگلی را انجام دهید، این کار را بکنید:
دوربین DSLR تان را روی مُد نوردهی دستی (M) قرار دهید و بعد از آن ایزو را روی اتوماتیک تنظیم کنید.
حالا می توانید سرعت شاتر و دیافراگم را انتخاب کنید در حالی که دوربین ایزو را متناسب با آنها انتخاب می کند.

سرعت شاتر

ما به سرعت شاتر حداقل ۱/۲۵۰ ثانیه برای پرتره هایی که دوربین در دست می گیریم (بدون سه پایه)،
مخصوصا وقتی از فاصله های کانونی طولانی استفاده می کنیم، نیاز داریم. سطح نور زیر پوشش درخت
می تواند کاملا اندک باشد، بنابراین یک دیافراگم باز، مثلا f/4 یا f/2.8 نه تنها یک عمق میدان کم ایجاد می کند.

 پرتره های رنگی

اگر می خواهید پرتره های رنگی از بچه ها بگیرید، عکاسی در جنگل یک تکه زمین پر از گل در فصل بهار گزینه مناسبی است،
اما اگر چیزی رمزآلودتر می خواهید، عکاسی در یک شب زمستانی با فلاش تکمیلی (fill-flash) به نظر فوق العاده می رسد.

چگونه از جنگل و بیشه‌زار عکس بگیریم؟

با وجود آن که جنگل و بیشه‌زار می‌توانند جذاب‌ترین مکان برای عکاسی باشند، اما عکاسی در جنگل چالش‌های
منحصر به فرد خود را دارد. چرا که جنگل‌ها از لحاظ بصری محیط‌های شلوغی هستند و انتخاب یک ترکیب معنادار
از بین این همه سوژه شاید کار سختی باشد. همچنین وقتی می‌خواهیم از طبیعت در تابش مستقیم آفتاب عکاسی کنیم.

 اندازۀ سوژه‌ها

به طور کلی درختان کهنسال‌تر، بزرگ‌تر و کم‌پشت‌تر پتانسیل عکاسی در جنگل بهتری برای سوژه شدن دارند.
چرا که معمولاً این درخت‌ها، شکل‌های عجیب‌تر و جالب‌تر، فرسودگی و کاراکتر بیشتری دارند.
همچنین با درختان کم‌پشت می‌توان ترکیب‌های ساده‌تر و تمیزتری را فراهم کرد.

نقطۀ کانونی قوی برای عکاسی

در مقابل، درخت‌های جوان‌تر معمولاً شبیه هم هستند و در کنار هم یک مجموعۀ متراکم و یکنواخت را می‌سازند.
همچنین معمولاً شاخ و برگ آن‌ها بیشتر است و گره خورده در هم به نظر می‌رسند. در این صورت پیدا کردن یک
نقطۀ کانونی قوی برای عکاسی در جنگل احتمالاً دشوارتر خواهد بود.

 به هم ریختن الگوها برای عکاسی در جنگل

به طور معمول در جنگل‌ها و بیشه‌زارها، درختان و گیاهان مجموعه‌ای متراکم از الگوهای عمودی را ساخته‌اند.
هر چند که عکاسی از همین الگو هم می‌تواند ایدۀ خوبی باشد؛ اما برای این که عکس‌های جذاب‌تر و متفاوت‌تری
داشته باشید، بهتر است به دنبال چیزی باشید که این الگو را بشکند. مثلاً می‌توانید یکی از این سوژه‌ها را انتخاب کنید:

  • یک درخت با ظاهری متفاوت باشد که آن الگوی عمودی را به هم ریخته، توده‌ای از گیاهان،
    درختی که افتاده، یک کُنده و … . همچنین سوژه‌های دیگری مثل دسته‌ای از برگ‌های رنگارنگ
    که بک‌گراندش تنه‌های خاکستری درختان است یا حتی یک مسیر پیاده‌روی پیچ در پیچ بین درختان،
    می‌تواند الگوی یکنواخت جنگل را برهم زند و ترکیب بی‌نظیری را بسازد.

 شرایط جوی

همیشه می‌توانید در هر روزی و با هر آب و هوایی به سراغ عکاسی عکاسی در جنگل در جنگل بروید. اما یکی از بهترین شرایط
جوی برای عکاسی در جنگل، هوای مه‌آلود است با کمی نور خورشید که در فضا وجود دارد. این شرایط جوی معمولاً
در اوایل تا اواسط صبح اتفاق می‌افتد. در این شرایط جوی، معمولاً کنتراست‌ها بهتر دیده می‌شوند.

نور خورشید

در یک روز آفتابی با هوای تمیز و آسمان آبی هم می‌توان عکس‌های جذاب گرفت. اما در چنین هوایی معمولاً نور خورشید
به طور پراکنده روی تنه‌های درختان و زمین افتاده که این باعث ایجاد عکاسی در جنگل کنتراست‌های پراکنده می‌شود.
عکس‌هایی که از این تضادها گرفته می‌شوند، ممکن است تبدیل به عکس‌های نویزدار و کمی ناخوشایند شوند.

 پیدا کردن نقطۀ کانونی

اگر آنقدر خوش‌شانس بودید که یک جنگل با درختان قدیمی پیدا کردید، حالا باید آن‌ها را در یک ترکیب معنادار
در قاب عکاسی خود قرار دهید. برای این کار باید یک نقطۀ کانونی خوب پیدا کنید
(مثلاً یک تنۀ درخت یا ریشه‌های در هم تنیدۀ جذاب) و آن را تبدیل به نقطۀ قوت عکس خود کنید.

سوژه ی اصلی

برای این که سوژۀ اصلی که انتخاب کرد‌ه‌اید بتواند نقطۀ مرکزی و قوت عکستان باشد، باید فضای اطراف آن را هم
طوری انتخاب کنید که به برجسته‌سازی سوژه کمک کند. مثلاً می‌توانید از زاویه‌ای عکس بگیرید که بین سوژۀ اصلی
(مثلاً همۀ تنۀ جذاب درخت) و فضای اطراف آن (که می‌توانند عناصر پشت آن یا جلوی آن باشند)، یک فضای خالی باشد.

ایجاد فضا

برای ایجاد فضا در اطراف سوژۀ اصلی، می‌توانید به سوژۀ نزدیک شوید و با لنزهای Wide عکاسی کنید.
با این کار فضای بین سوژه و اطرافش، بیشتر به نظر خواهد رسید. همچنین به‌کارگیری پرسپکتیو جوی هم می‌تواند
سوژۀ اصلی را تبدیل به مرکز توجه عکاسی در جنگل عکس کند.

بهترین تنظیمات

معمولاً عکاسی در جنگل از زاویه‌ای که آسمان بین شاخ و برگ‌های درخت باشد، عکاسی در جنگل باعث ایجاد مناطقی با کنتراست
بیش از حد در عکس و خراب کردن ترکیب می‌شود. چراکه توجه بیننده را از کانون تصویر گرفته و به خود جلب می‌کند.

سه‌پایه برای عکاسی

نکتۀ بعدی این که سعی کنید از سه‌پایه برای عکاسی در جنگل استفاده کنید تا خیالتان از بابت نلرزیدن
دوربین و ایجاد نشدن نویز و .. راحت باشد. همچنین در محیط‌هایی از جنگل که نور کمتر است، بهتر است
مقدار ISO دوربین را زیاد کنید تا عکس‌های عکاسی در جنگل بهتری داشته باشید.

 فیلترهای پولارایزه

انواع فیلترهای پولاریزه (که قابلیت استفاده در اکثر لنزها را دارند) یکی دیگر از تجهیزاتی هستند که می‌توانند کمک
زیادی به عکاسی در جنگل و بیشه‌زار کنند. یکی از کاربردهای این فیلتر، کاهش تابش بیش از حد یا انعکاس نور توسط
اجسام عکاسی در جنگل غیر فلزی است.

 بهترین زمان برای عکاسی

بخش مهمی از عکاسی از جنگل زمان آن است. یکی از بهترین زمانهای عکاسی در جنگلها وقتی است
که هوا ابری یا کمی بارانی باشد. البته بیشتر افراد به اشتباه فرض می کنند که هوای آفتابی و آسمانی صاف
باید بهترین حالت باشد، ولی در بیشتر موارد این فرض اشتباه است. ابرها مانند یک دیفیوزر عظیم عمل می کنند

عکاسی در مسافرت

البته به خصوص اگر زمان مسافرتتان محدود است ممکن است عکاسی در جنگل نتوانید آب و هوای مورد نظرتان را پیدا کنید،
به طور کلی بهترین زمان رفتن به جنگل صبح زود است که خورشید پایین تر بوده و هوا خنک تر است.

 چه لنزهایی با خودتان داشته باشید

استفاده از لنزهای زوم واید می تواند در جنگل بسیار مفید باشد. اول اینکه موجب اغراق در پرسپکتیو می شوند،
که می تواند حس بودن در میان جنگل را به مخاطب القا کند. مزیت دیگر این نوع لنزها این است که مقدار زیادی
از منظره را می توانید در فریم جای دهید. این موضوع به خصوص در زمانیکه از زیر درختان دارید عکاسی می کنید می تواند مفید واقع شود.

نکته ی منفی استفاده از لنزهای واید

نکته ی منفی استفاده از لنزهای واید این است که گوشه های تصویرتان خم شده و به نظر میرسد درختان در حال
افتادن به داخل فریم هستند. البته اگر سوژه ی خوبی در میانه ی فریم داشته باشید می توانید از این خاصیت
لنزهای واید به نفع خودتان استفاده کنید و عکسهایی سوررئال و قدرتمند تولید نمایید.

لنزهای تله

لنزهای دیگری که همراه داشتنشان میتواند مفید باشد لنزهای تله هستند. این لنزها برای عکاسی از حیات وحش
می توانند مفید باشند، همچنین برای عکاسی از نقاطی که امکان دسترسی به آنها نیست. البته در نظر داشته باشید
که بر روی دوربینهای فول فریم لنز 200 میلیمتر نیز برای عکاسی از پرندگان و حیوانات کافی نیست.

عکاسی ماکرو

عکاسی ماکرو می تواند دنیای کاملا جدیدی را در جنگل به رویتان باز کند. در زمان رفتن به جنگل با وجود درختهای سر
به فلک کشیده معمولا زیر پایمان را فراموش می کنیم. عکاسی ماکرو در جنگل می تواند فوق العاده لذت بخش باشد
و بهترین بخشش این است که لازم نیست زیاد بگردید تا بتوانید سوژه ای جالب پیدا کنید.

چراغ ال ای دی

البته حواستان باشد که سوژه های عکاسی ماکرو را زیر پا یا در زیر تجهیزاتتان له نکنید. یکی از تجهیزات کاربردی
برای عکاسی ماکرو می تواند اسپیدلایت باشد زیرا در اکثر مواقع وضعیت نور در کف جنگل چندان مناسب نیست،
البته در بسیاری موارد به همراه داشتن  عکاسی در جنگل یک چراغ ال ای دی خوب نیز کافیست.

 از فیلتر پولاریزه استفاده کنید

بعد از دوربینتان فیلتر پولاریزه می تواند مهمترین وسیله ای باشد که در جنگل باید به همراه داشته باشید.
فیلترهای پولاریزه کمک می کنند از انعکاس نور در آب و سنگ ها کاسته شده و رنگ سبز اشباع شده تری ایجاد
می نمایند که باعث ایجاد عکسی عکاسی در جنگل زنده تر می گردد.

 از سه پایه استفاده کنید

یکی دیگر از تجهیزات ضروری برای عکاسی از هر منظره ای سه پایه است. استفاده از سه پایه در جنگل مهمتر نیز هست،
زیرا در بیشتر موارد نور چندان زیادی وجود ندارد و به خصوص اگر بخواهید از دیافراگم بسته استفاده کنید عملا عکاسی
با دوربین روی  عکاسی در جنگل دست غیرممکن می شود.

عکاسی از آبشارها و رودخانه ها

آب رگ حیاتی جنگل است و به عکاسان نیز شانس بسیار خوبی برای ثبت عکسهایی زیباتر می دهد. بودن
در جنگل و گوش فرا دادن به صدای آرامش بخش آب جاری از آن لحظاتی است که هر عکاسی آنرا مغتنم میشمارد.
پس چرا این آرامش را در عکستان به نمایش نگذارید؟

عکاسی در جنگل

عکاسی در جنگل

فاکتورهای عکاسی

به اطرافتان خوب نگاه کنید. ببینید نور کجا افتاده است؟ چه پیش زمینه هایی نظرتان را جلب می کنند؟
سرعت حرکت آب چقدر است؟ این ها فاکتورهایی هستد که برای عکاسی از آب روان باید در نظر بگیرید.
اگر امکان برنامه ریزی دارید روزهای عکاسی در جنگل ابری را برای این کار انتخاب کنید.

عکاسی از آب

اگر میخواهید به آب ظاهری پنبه ای و نرم بدهید ایزو را در پایین ترین میزان ممکن تنظیم کرده و
از دیافراگم کوچکی بین F/11 تا f/16 استفاده کنید، این کار به شما اجازه می دهد سرعت شاتر را کم کنید
و افکت مورد عکاسی در جنگل نظرتان را به دست آورید.

خلاق باشید

خلاق باشید و از اینکه پاهایتان را خیش کنید نترسید. مطمئن شوید که سه پایه تان محکم در جایش قرار گرفته ،
سنگها و خزه های لیز کف رودخانه می توانند برای خودتان عکاسی در جنگل و تجهیزاتتان حادثه آفرین باشند.

 انتخاب سوژه

جنگل ها محیطی شلوغ و پر از سوژه هستند. به همین دلیل برخی اوقات انتخاب سوژه ی مناسب می تواند سخت باشد.
تعداد بیش از حد زیاد درختان، علف ها، ریشه ها، سنگها و شاخه ها می توانند عکس شما را خراب کنند.
رویکرد” کمتر بهتر است” می تواند به همان مهمی نور خوب در عکستان باشد.

ساختار و بالانس مناسب

یک عکس خوب از جنگل نیاز به ساختار و بالانس مناسب دارد. ممکن است از قبل در ذهنتان عکس مورد نظر
را داشته باشید. پس وقتی به جنگل رفتید اطراف را بگردید تا آن تصویر ذهنی را بیابید.وقتی سوژه ی مورد نظرتان را یافتید
از زاویه های مختلف به آن نگاه کنید تا کادربندی مورد نظر را بیابید.

عکاسی در جنگل

عکاسی در جنگل

پس زمینه ی عکس

توجه داشته باشید که در اکثر موارد از دیافراگم بسته استفاده خواهید کرد، بنابراین پس زمینه نیز در فوکوس
خواهد بود،به همین دلیل باید حواستان به پس  عکاسی در جنگل  زمینه ی عکس نیز باشد.

عناصری در پیش زمینه ی عکس

داشتن عناصری در پیش زمینه ی عکس که موجب هدایت چشم بیننده به سوژه ی اصلی می شوند همواره مفید است.
به طور مثال اگر لازم شد بر روی زمین دراز بکشید. از عناصر اطرافتان استفاده کنید تا حواس مخاطب را به سمت چیزی
که می خواهید عکاسی در جنگل هدایت کنید.

 وقت زیادی صرف کنید و صبور باشید، از سفرتان لذت ببرید

مهمترین سرمایه ای که می توانید در عکاسی صرف کنید زمانتان است. این زمان وقتی شروع می شود
که تصمیم می گیرید به مقصدی جدید بروید و شامل رانندگی، پیاده روی و زمان صرف شده برای ثبت خود
عکس نیز می شود. بهتر است در نظر داشته باشید

استفاده ی حداکثری از نور

خورشید چه زمانی طلوع می کند و برای استفاده ی حداکثری از نور روز برنامه ریزی کنید.
ممکن است درختی را پیدا کنید که برای عکستان ایده آل است، ولی سایه در سمتی افتاده که
نمی خواهید، در این حالت یا می توانید جهت عکستان را عوض کنید، یا روز دیگر به همان نقطه
در زمان مناسب مراجعه کنید و امیدوار باشید کسی آن درخت را نبریده باشد!

 پوشش در مقابل باران و آب

نیاز به حفاظ های گران قیمت ندارید، تنها وسایلی که تجهیزاتتان را در مقابل قطرات باران و شبنم که از
شاخه ها و برگ ها می چکند حفاظت کنند. این چند توصیه ی ساده می توانند بسیار کاربردی باشند:

  • یک دستمال میکروفیبر بزرگ برای تمیز کردن لنزها و دوربینتان همراه داشته باشید.
    همچنین می توانید این دستمال را در زمان عکاسی بر روی دوربینتان بگذارید که
    از آن در مقابل قطرات باران و شبنم محافظت کنید.
  •  یک نایلون زیپ دار بزرگ (زیپ کیپ) با خود داشته باشید. در زمان جابجایی و رفت و آمد
    روی دوربینتان بکشید تا در بین شاخه ها و برگهای خیس درختان خیس نشود.
  •  اگر زمین واقعا گل آلود و کثیف باشد همیشه می توانید کیف دوربینتان را از گیره ی وسطی
    سه پایه آویزان کنید. این کار می تواند به ایستایی خود سه پایه نیز کمک کند.
  •  در شرایطی که زمین پر از آب است، از سه پایه ی خود مراقبت کنید،
    زیرا درون پایه های آن خالی بوده و ممکن است از آب پر شود.

 تمیزکاری

کفش ها، کیف، زانوها و سه پایه ی شما ممکن است از گل و خاک و برگهای کف جنگل پوشیده شده باشد.
همانطور که قطعا می دانید آب بزرگترین دشمن  عکاسی در جنگل تجهیزات الکترونیکی است.

 نگران قوانین نباشید

این مهم ترین چیزی است که به عنوان یک عکاس در طول سالها آموخته ام. شما خود را بعنوان یک عکاس چطور
شناخته اید؟ چه چیزی موجب علاقه ی شما به عکاسی شد؟ اول اینکه همه کارهای شما را دوست نخواهند داشت.
همواره کسی پیدا می شود که با نحوه ی کار شما مخالف باشد. نگذارید این موجب شود از کارتان لذت نبرید.

 رنگ بندی

مشخص کردن و انتخاب رنگ‌بندی از موارد مهم برای گرفتن عکس‌های زیبای پرتره‌ی جنگلی می‌باشد.
تعیین کنید که می‌خواهید پرتره جنگلی با رنگ‌های بالا بگیرید و یا اینکه طیف رنگی کمتری داشته باشید،
و سپس نور و کادر متناسب  عکاسی در جنگل با آن را تعیین نمایید.

نورپردازی مناسب

شاید بتوان گفت مهم‌ترین نکته در عکاسی پرتره تشخیص نور مناسب برای عکاسی و همینطور تنظیم
نور توسط دوربین است. فرقی ندارد که در روز آفتابی، بارانی، زمستانی و یا بادی قرار دارید، باید
بتوانید بهترین عکاسی در جنگل حالت و میزان نور را بیابید.

کادر بندی مناسب

نکته‌ی مهم دیگر که مکمل نورپردازی مناسب است، انتخاب کادر صحیح برای گرفتن یک عکس پرتره جنگلی است.
از آنجاییکه تمرکز اصلی عکس پرتره بر چهره انسان است. معمولا نیازی به کادری پر از شلوغی و رنگ نخواهید داشت.
کادر باید به گونه‌ای انتخاب شود که پس زمینه‌ی آن تعداد رنگ‌های کمتری داشته باشد و چهره و یا اندام فرد در نقطه کانونی قرار بگیرد.

 پیدا کردن زاویه‌ی مناسب

در حالت کلی جنگل یک جای شلوغ برای عکس گرفتن است. اگر بخواهید جزئیات بیشتری در عکس‌های خود داشته باشید
شاید عکس از هدف اصلی خود خارج شود. از این عکاسی در جنگل رو بهترین زاویه برای گرفتن یک عکس پرتره جنگلی زاویه‌ای است.

پرتره در جنگل پاییزی

شما می‌توانید الگوهایی را بیابید که به صورت تکراری هستند. برای مثال درختان یک شکل، و یا شاخه‌های در هم
تنیده‌ی طولانی و بلند، برگ‌های خزان زده زرد و نارنجی و عکاسی در جنگل یا درختان بدون برگ و پوشیده از برف سفید.

رنگ و نور و عمق در پرتره جنگلی

همانطور که در نکات بالا نیز اشاره شد. نور و رنگ از موارد مهم در عکس‌های پرتره هستند. حتی اگر بخواهید تصاویری
داشته باشید که بخش‌های زیادی از آن تاریک باشد عکاسی در جنگل باز هم به نور (flash) احتیاج دارید. مورد بعدی رنگ بندی است.

بهترین ترکیب رنگ

بهترین ترکیب رنگ را انتخاب کنید ولی از شلوغ کردن بیش از حد با استفاده از رنگ‌ها پرهیز کنید.
یک نکته‌ای که می‌تواند در زیباسازی عکس‌های شما نقش مهمی ایفا نماید رنگ لباس است.
برای مثال لباس‌هایی با رنگ گرم و روشن از جمله: قرمز، زرد، نارنجی عکس‌های شما را زیباتر می‌کنند.

الگوها ( Patterns )

در اولین ترفند شما را با موضوع مهم الگوهای تکرار شونده در عکاسی طبیعت آشنا می‌‌کنیم. در میان تمامی تکنیک های
عکاسی طبیعت ، توجه به الگوها ( Patterns ) اهمیت ویژه‌‌ای دارد. مغز انسان به‌‌طور طبیعی به‌‌دنبال یافتن پترن
در هر تصویری است و هیچ چیز همچون یک تصویر با الگوی تکرار شونده و با قاب بندی صحیح، نمی‌‌تواند برای چشم انسان جذاب باشد.

خطوط در عکاسی طبیعت

خطوط در عکاسی به‌‌ویژه در قاب بندی و هدایت چشم مخاطب به سمت سوژه‌‌ی مورد نظر شما در قاب،
اهمیت ویژه‌‌ای دارد. در این بخش از پرونده‌‌ی تکنیک های عکاسی طبیعت به شما می‌‌گوییم که چگونه می‌‌توانید
چشم مخاطبتان را با استفاده از خطوطی نیرومند در قاب به سمت مهمترین المان عکستان هدایت نمایید.

عکاسی HDR در طبیعت

عکاسی HDR و آشنایی با زمان صحیح استفاده از آن و همچنین آشنایی با تکینک های ثبت و ویرایش مربوطه،
در انواع سبک‌‌های عکاسی بسیار کاربردی است. این موضوع به‌‌ویژه در عکاسی طبیعت، به‌‌مراتب اهمیت بیشتری دارد.
زیرا بسیاری از مناظر چشم‌‌نوازی که در طبیعت مشاهده می‌‌کنید، به همان زیبایی که دیده می‌‌شوند، عکاسی نمی‌‌گردند.

بافت ها در عکاسی طبیعت

بافت ها در عکاسی طبیعت نیز همچون پترن‌‌ها می‌‌تواند به جذابیت عکس‌‌های شما بیافزایند.
در این آموزش تکنیک های عکاسی طبیعت شما درمی‌‌یابید چگونه از بافت‌‌هایی در هم‌‌تنیده و
به ظاهر نامنظم، می‌‌توان یک قاب دلنشین و جذاب بیرون بکشید.

بهترین زمان برای عکاسی طبیعت

همواره در رابطه با عکاسی، از موضوع نور و تاثیر آن صحبت کردیم، در صورتی که زمانبندی در عکاسی هم اهمیت
بسیار بالایی دارد. این موضوع به‌‌ویژه در عکاسی عکاسی در جنگل طبیعت بیش از هر زمانی ارزش خود را نمایان می‌‌کند.

فرمت RAW در عکاسی طبیعت

ثبت عکس در فرمت RAW دنیایی از امکانات را در مقابل عکس JPEG و به‌‌ویژه در هنگام ویرایش عکس نهایی،
پیش روی شما قرار می‌‌دهد. تنها زمانی که عکس خود را به‌‌صورت RAW ذخیره می‌‌کنید، می‌‌توانید تمامی جزئیاتی
را که ممکن بود در عکس JPEG از دست برود، به ثبت برسانید. این موضوع در عکاسی طبیعت
با آن حجم زیاد از نورها و سایه‌‌ها، اهمیتی دو چندان دارد.

استفاده از فیلتر پلاریزه

بدون استفاده از فیلتر پلاریزه و در صورتی که با تاثیر آن آشنا نباشید، بسیاری از موقعیت‌‌های عکاسی طبیعت خود
را از دست می‌‌دهید. در این مقاله از تکنیک های عکاسی طبیعت شما درخواهید یافت، دو قاب بندی مشابه و در شرایط
یکسان که در یکی از آنها از فیلتر پلاریزه استفاده شده است، می‌‌توانند کاملا متفاوت باشند.

قانون یک سوم در عکاسی طبیعت

قانون یک سوم در عکاسی یکی از محبوب‌‌ترین و رایج‌‌ترین قاب بندی‌‌های انواع سبک‌‌های عکاسی است.
این موضوع هم همچون بافت در عکاسی کاملا موضوعی است ذهنی که به مخاطب شما کمک می‌‌کند
درک بهتری از عکس شما داشته و لذت بیشتری از مشاهده‌‌ی آن ببرد. ضمنا با آگاهی به این قانون است
که می‌‌توانید در برخی از عکس‌‌هایتان تفاوت بین یک عکس آماتور و حرفه‌‌ای را ایجاد نمایید.